Télen is épül a tesztpálya (2020.02.20., 8:45)

 

Vigh László miniszteri biztos bemutatta a fékpálya kerámialapos burkolását is.

 

A zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya építkezésének valamennyi pályaelemét bemutatta Vigh László miniszteri biztos a sajtó munkatársainak a február 19-én tartott sajtóbejáráson. Az enyhe télnek köszönhetően az elmúlt hónapokban is folyamatosan zajlottak a kivitelezési munkák.
A 265 hektáros területen 45 milliárd forintos állami beruházással épülő ZalaZONE járműipari tesztpálya jelenleg 55-60 százalékos készültségű – kezdte a tájékoztatót a miniszteri biztos.
Az elmúlt évben már átadták a kezelhetőségi pályát, a smart city (okos város) első ütemét és a tesztpálya dinamikus felületét. Ezt már használhatják a tesztelők, jelenleg mintegy 40 cég él a lehetőséggel. Elkészült az okos város további 13 hektáros területének alapozása és a városi környezetet imitáló utak kavicságyazása. Az év végéig az épületek homlokzati elemeinek elkészültével egyedivé válik a tesztpálya, ilyen létesítmény csak az Egyesült Államokban van. Jelentős a nemzetközi érdeklődés, mert az épülő tesztpálya nem csak a hagyományos, de az önvezető és elektromos járművek tesztelésére is alkalmas.
Jelenleg a nyolc különböző felületet biztosító fékpályán történik látványos munkavégzés. Speciális kivitelű, nagy teherbírású kerámiakockákkal, fűtött sátor alatt burkolják a fékpályát. A ragasztó 18-20 fokon köt meg, ha egy szakaszt befejeztek, csak akkor költözhet tovább a sátor. A 200 méter hosszú, 4,5 méter széles útfelületet 8 cm-es kerámiakockákkal rakják ki. Ezzel a módszerrel készítenek a jeges útfelület előidézésére alkalmas burkolatot.
Elkészült a 2x2 sávos autópálya, valamint az ehhez csatlakozó autóút kavicságya. A tervek szerint az aszfaltozás még ebben az évben megtörténik. Az utolsó pályaelem a 8 km-es ovális pálya lesz, amelynek földmunkái még az idén elkezdődnek. A tesztpálya építése „soha nem készül el”, mert a jelentkező igények folyamatosan új feladatokat adnak – mondta befejezésül Vigh László.

Samu László